6 December 2013
Sala mare
În secolul al XVIII-lea, Carlo Goldoni a reînnoit genul comediei prin aducerea caracterului uman în prim plan. În piesele sale dispar, treptat, măștile commediei dell’arte, accentuând din ce în ce mai mult personalitatea actorului și modelarea unui caracter dat. Una dintre cele mai importante comedii de moravuri ale lui Goldoni, Mirandolina, apare în anul 1753. Întâmplările se petrec la un han din Florența, unde, vrând-nevrând, fiecare musafir se îndrăgostește de frumoasa hangiță. Fiica orfană a Mirandolinei administrează singură hanul, însă pentru a nu da faliment, trebuie să se folosească de foarte utilele șiretlicuri femeiești. Într-o zi sosește la han un cavaler care, aparent, nu este interesat de absolut nicio femeie, însă cu istețime și abilitate, Mirandolina reușește să-l îl scoată pe acest nou musafir, din lanțul chinuitor al misoginismului. O serie de încurcături amuzante, situații comice, confuzii, gelozie fac din această piesă un ghem încurcat, în al cărui vârtej o regăsim chiar și pe hangiță.
Cavalerul Rippafratta
Machizul Forlipopoli
Contele Albafiorita
Mirandolina, hangiță
Ortensia, actriță
Dejanira, actriță
Fabrizio, chelner
Slujitorul cavalerului
Costume:
Bodnár Enikő
Decorul:
Dézsi Szilárd
Regizor: Dézsi Szilárd